Gömülü Diş

Gömülü Diş Antalya

Gömülü diş nedir?

Pozisyon bozukluğu veya yer darlığı nedeni ile sürememiş dişlere gömülü diş denir. Ayrıca süt dişinin zamanında düşmemesi veya kistik lezyonlar sonucunda da dişler gömülü kalabilir. Sıklıkla 20 yaş dişleri, köpek dişleri ve 1. Küçük azı dişleri gömülü kalır. Gömülü dişler ya tam gömük veya bir kısmı sürüp yarı gömük şeklinde karşımıza çıkar.Gömülü dişler genellikle belirgin semptomlara neden olmaz ve yalnızca rutin bir radyografik incelemede sırasında tespit edilirler.

Gömülü diş belirtileri nelerdir? Nasıl tedavi edilir?

Bazen, gömülü diş, komşu dişlerin köklerine zarar verebilir. Isırma veya çiğneme güçlüğü, hassasiyet veya ağrıya neden olabilir. Ağız kokusu ve ağızda kötü bir tat oluşmasına sebep olabilir.
Yukarıda saydığımız problemlerin varlığında Ağız Diş ve Çene Cerrahınız çekimi tavsiye eder. Diş çekimi ameliyatı genellikle bir Ağız Diş ve Çene Cerrahının muayenehanesinde ayakta tedavi prosedürü olarak yapılır. Bu, işleminiz olduğu gün eve gidebileceğiniz anlamına gelir.İşlem genellikle kısa sürer ve çoğunlukla lokal anestezi altında yapılır. Anksiyete durumunda sedasyon veya genel anestezi uygulanabilir.
Gömülü dişler her zaman çekilmeyip uygun vakalarda ortodontik tedaviyle ağız ortamına sürdürülüp estetik tekrar kazandırılabilmektedir.

Gömülü diş ameliyatı çok zor mudur?

Gömülü dişlerin çekimi sürmüş bir diş çekimine göre daha yorucudur. Tam kemik retansiyonlu dişlerde bir miktar kemik de kaldırıldığı için sonrası şişlik görülebilir. Buz uygulaması ve ilaçlar ile bu şikayetler de ortadan kaldırılmaya çalışılmaktadır. Ağız hijyeni ve hekim önerilerine çok dikkat edilmelidir. Daha öncesinde diş enfeksiyonu nedeniyle fazla miktarda antibiyotik kullanmış olmanız; iyileşme süresini biraz geciktirecektir.

Gömülü diş operasyonu sonrası ağız bakımı ve beslenme nasıl olmalı?

Çekim sonrasındaki ilk gün tükürme, diş fırçalama, şiddetli çalkalama, pipet kullanma veya gargara yapılmamalıdır. İlk iki gün ılık, taneciksiz ve yumuşak besinler tüketilmelidir. Her besin tüketimi ve diş fırçalamanın ardından doktor tarafından önerilen antiseptik gargaralar kullanılmalıdır. Ağrı kesici ilaçlar ve eğer önerildiyse antibiyotik düzenli kullanılmalıdır. İyileşme sürecini bozacağından dolayı için ilk 48 saat sigara içilmemelidir.

Gömülü diş çekimi sonrası çok ağrı olur mu?

Hızlı ve yeterli yapılan cerrahiyi takiben fazla ağrı oluşmaz ve oluşan ağrı hafif ağrı kesicilerle kolaylıkla kontrol altına alınır.

Gömülü diş operasyonu sonrası yüzüm çok şişer mi?

Yanaktaki ödem dişin durumuna göre ve kişiden kişiye çok değişkenlik gösterir. Şişlik oluşmaması için yanak bölgesine ilk 24 saat soğuk tampon (buz kompres) yapılmalıdır. Hafif şişlik olması normaldir ve iyileşme için gereklidir.