Çene Kisti ve Çene Tümörü

Çene Kisti ve Çene Tümörü Antalya

Çene kisti nedir?

İçinde içi sıvı veya yarı sıvı materyal bulunan, dışı epitel denilen yumuşak doku ile çevrili patolojik boşluklara kist denir. Bulundukları bölgede genişleyerek büyüyen kistlerin büyüme hızları yavaş seyreder. Kistler, insan vücudunun her tarafında oluşsa da, en çok çenede görülür.Çene kistleri oldukça sinsi bir hastalıktır ve ilk aşamada belirgin semptomlar göstermez. Bu sebeple de birçok kişi hastalığın ilerleyen boyutlarında doktora başvurur. Ancak geç kalınmış teşhislerde çene kemiklerinde ciddi boyutlarda tahribatlar gözlemlenir.
Çene kistleri erken dönemlerde belirti vermediği ve ağrı yaratmadığı için çok uzun yıllar fark edilmez. Cerrahi olarak tedavi edilen çene kistleri için ameliyat şarttır. Zamanında müdahale edilmeyen çene kistleri; yüz bölgesinde şişlik, iltihaplanma, çene kemiğinde deformasyon, iyi ya da kötü huylu tümör oluşumu gibi ciddi sorunlara neden olabilir.

Çene kisti ne tür sorunlara yol açar? Alınmadan bırakılsa olmaz mı?

Odontojenik kistler genellikle iyi huylu yavaş büyüyen oluşumlardır ancak zamanında müdahale edilmediği takdirde yüz bölgesinde şişlik, iltihaplanma, çene kemiğinde deformasyon, iyi ya da kötü huylu tümör oluşumu gibi ciddi sorunlara neden olabilir. Bu nedenle çene kistleri için ameliyat şarttır.

Çene kisti cerrahisi nasıldır? Uyutularak yapılamaz mı?

Yapılan radyografik muayenede kistle ilişkili olan dişlere öncelikle kanal tedavisi yapılır. Kistin olduğu bölgede diş eti anestezik spreylerle uyuşturulduktan sonra yine son derece ağrısız bir şekilde insülin enjektörü ile uyuşturulur. Kiste ulaşımın en kolay olduğu yerden diş eti kaldırılır ve mümkün olan en az miktarda kemik kaldırılarak kiste ulaşılır. Tüm sınırlarından temizlenerek dikişlerle kapatılır ve kalan sağlıklı kemik iyileşmeye bırakılır. Alınan parçanın ise patoloji laboratuvarında incelenmesi gerekir. Çok büyük boyutlu olduğu saptanan çene kistlerinin genel anestezi altında alınması gerekir. Muayene esnasında doktorunuz işlemin nasıl yapılacağına karar verir.

Çene kisti operasyonu ağrılı bir işlem midir?

Anestezi altında çalışıldığı için ağrılı bir işlem değidir. Diş çekimi, implant gibi işlemlerden herhangi bir farkı yoktur. Diğer cerrahi işlemlerde olduğu gibi diş hekimi tarafından uygun görülen antibiyotik, ağrı kesici ilaçlar ve antiseptik gargaraların düzenli kullanılması, operasyon ve operasyon sonrasındaki sürecin hastalar açısından daha konforlu geçmesini sağlar.

Çene tümörü nedir? Lezyonun tümör olup olmadığı nasıl anlaşılır?

Çene tümörleri ağızda oluşan bazen iyi bazen de kötü huylu olan tümör oluşumlardır. Genellikle diş gelişiminde oluşan aksaklıklar sebebiyle oluşur. Çene tümörünün cerrahi olarak çıkartılması gerekmektedir. Bu işlem tümörün büyüklüğüne göre local veya genel anestezi altında gerçekleştirilebilir. Çene tümörünün iyi huylu mu yoksa kötü huylu mu olduğunu anlamanın yolu patolojik incelemelerden geçer. Mikroskopik incelemeler de olarak adlandırılan bu işlemler sonrasında ancak hastanın tedavi şekli belli olur.