Braket Çeşitleri

Braket Çeşitleri Antalya

Diş yüzeyine uygulanan braket çeşitleri nelerdir?

1-Metal braketler Bütün süt dişleri düşmüş ve kalıcı dişleri sürmüş olan hastalara (ortalama 12 yaş) uygulanan ortodonti tedavisidir. Dişlerin ön yüzeylerine braket denilen kare şeklinde, ufak, parçaların sabitlenmesi ve bu braketlerin içerisine yerleştirilen diş telleri yardımı ile çapraşık durumdaki dişlerin düzeltilmesini sağlayan ve ortalama 1 ile 2,5 yıl süren tedavidir.

2-Kapaklı braketler
Kapaklı diş teli ile ortodontik tedavi daha hızlı ve konforlu yapılabilmektedir. Diğer diş tellerinde sürtünmeye ve baskıya sebep olan elastik bağlara mevcuttur. Kapaklı diş tellerinde bu sürtünmeyi azaltmaya yardımcı sürgülü mekanizmaya bulunmaktadır. Bu özel mekanizma sadece tedavi süresini kısaltmakla kalmaz, ayrıca dişlerin üzerinde uyguladığı daha hafif güç ile de çok daha rahat bir tedavi süreci sağlar. Bağların yokluğu, dişler üzerinde plak oluşumuna da yol açmayacağından, tedavi süresince diş ve ağız temizliğini de kolaylaştırır. Kapaklı diş teli tüm bu avantajları nedeniyle ortodontik tedavide kullanımları gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Kapaklı braketlerle yapılan ortodontik tedavi sırasında ağız hijyeninin maksimum düzeyde olması önemlidir. Aksi takdirde diş ve braketler üzerinde oluşabilecek plak ve diştaşı birikimi, braket kapaklarının bozulmasına sebep olarak tedaviyi aksatabilir. Kapaklı diş teli tüm bu avantajları nedeniyle ortodontik tedavide kullanımları gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır.

3-Seramik braketler
Estetik görünümlü seramik braketler şeffaf diş teli olarak bilinmektedir. Seramik diş telleri tedavi boyunca daha estetik bir görüntü sağlarlar. Hassas olduklarından bakımına daha fazla dikkat etmek gerekmektedir. Şeffaf diş teli takılan hastlarımızın ağız bakımları iyi olduğu sürece diş teli tedavisi gördüğü çoğu zaman anlaşılmaz. Şeffaf diş teli tekniğinde görüntü daha iyi olmasına karşın bazı dezavantajlar da vardır. Bunların en başında metal tellere kıyasla tedavinin daha yavaş ilerlemesidir. Bu durumun temel nedeni ise metal braketlere göre sürtünmenin fazla olması ve bunun diş hareketini yavaşlatmasıdır. Diğer bir dezavantajı ise metal braketlere göre daha maliyetli olmasıdır. Hastlarımızın tedaviye karar vermeden önce muayene olup şeffaf diş telinin uygun olup olmadığı konusunda bilgi almasında fayda vardır.